Tuesday, December 6, 2011

Account Mining: Benefits  

Account Mining, if executed well, can help us ‘Get more opportunities with less effort’.  It is a continuous ongoing exercise as the customer’s business priority is subject to change every quarter. Some of the benefits of the Account Mining exercise are:
  

-
Helps us to differentiate ‘Decision maker, Influencer and Executor’ within the client organization
-
Helps us to identify Pro, Neutral and Not Favorable executives within the client organization and subsequent actions to be taken to convert Neutral to Po and Not Favorable to either Neutral or Pro
-
Facilitates identification of new verticals and geographies to enable services extension
-
If working with a software product company (client), Account Mining helps to identify the opportunities in product development (vis‐à‐vis identifying services like new product engineering, sustaining of existing products, release engineering, quality engineering), business solutions, business integration and professional services.

-
Helps us to continuously monitor the customer business, market conditions, vertical expansion, geographical expansion, culture, political impact, business leaders’ approaches, needs, requirements and competitors’ business, their technological practice and business support; etc
-
Provides the opportunity to identify  the pain areas and provide constructive suggestions to the client 
-
Helps us to identify/analyze the value additions provided to the client